Pages

Thursday, February 21, 2008

Pengakuan

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi menjenguk blog ini. Walau sudah lama tidak berirama dan lagu yang sama dimainkan tapi aku pasti akan ada orang yang masih menatap. Namun sampai bila... Mungkin bila tiada lagi yang berubah, atau tiada lagi aku di sini.
Perjuangan bukan mudah. Hidup bukan seperti yang kita rancangkan... Kadang-kadang ujian datang, cabaran menjelma untuk mengukur kuat mana kita walhal kita tahu kita tidak kuat pun. Aku juga begitu, senantiasa didatangi cabaran. Mungkin dulu pernah getir tapi alhamdulillah sekarang tidak lagi. Akan datang?? Terserah pada Dia yang punyai perancangan.
Ramai orang bertanya bila nak kawin? Maklum sajalah sejak bertunang mesti orang nak tahu berapa lama nak ikat? Aku rancangkan hujung tahun 2008 atau awal tahun 2009. Namun, itu perancangan aku. Aku manusia.. Tiada kuasa, tiada kemampuan. Sekadar merancang, entah jadi entah tidak. Tapi aku masih punya usaha dan doa untuk senantiasa selamat ke arah itu. "Moga Kau permudah jalan kepadaku Ya Allah."Amin.
Kemudian, aku jua merancang untuk menyambung pelajaran ke peringkat doktor falsafah. Tapi, itu perancangan tahun hadapan. Sekiranya waktu itu aku sudah berkahwin, insyaallah isteriku akan bersama sepanjang tempoh pengajianku. Aku belum putuskan lagi ke mana, siapa penyelia. Insyaallah, Allah akan tunjukkan jalan. Sebab itu memang kerja Dia.
Lalu, aku bermohon supaya rakan-rakan akan tetap menyokong aku. Doakan aku selalu.. Semoga aku selamat, dan semoga perancangan aku seiring dengan perancanganNya. Demimu Ya Allah, hambamu ini tiada tempat lagi untuk dimohon pertolongan. Hanya kepadaMu..

2 comments:

  1. hi che imran.
    how are u dude?
    still bujang meh?
    aku ingatkan dah kawin tgk gambo tu.

    by the way, sorry sebab menjajakan gambar tunang tu kat
    http://www.smach.net/node/607

    rajin2laa jenguk smach.net

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..ko permudahkanlah urusan hamba-hambamu ini ya Alah..

    Andai kami lalai ampunkanlah kami ya Allah...Andaikata kami mengingkari perintahMu sedarkanlah kami ya Allah...Sesungguhnya aku hanyalah sekadar penumpang di alamMu yang luas ini ya Allah..

    Lindungilah hambamu ini dari segala ancaman musuhmu ya Allah..

    Kami hanya merancang tetapi Engkaulah yang menentukan ya Allah...

    Segala puji-pujian hanya bagimu ya Allah ya Tuhanku...Ampunkanlah aku dan permudahkanlah jalan bagiku di dunia dan di akhirat ya Allah..Amin...

    ReplyDelete