Pages

Monday, March 26, 2012

Cerita boling

Huh! Sudah lebih setahun tak sentuh bola boling.. Jenguk pusat boling pun tidak, apatah lagi nak main. Huhu.. Teringat dulu pernah cakap kat Termimi, main boling biar puashati sebelum pergi Sendai, kat sana belum tentu ada bowling centre. Rupanya kat Sendai pun dapat main juga. Mungkin lebih murah... Aku kat sini, tak pernah ke pusat boling pun nye.. Di Oslo, dalam Hard Rock Cafe ada pusat boling, tapi tak pernah pergi. Walau setiap malam Jumaat minum kopi di HRC Oslo, tapi tak pernah dapat main. Sebab yang pertama, tak tau bila nya bowling centre bukak.  Sebab yang kedua, tak ada geng.

Di Terengganu, boleh kata hampir 4 hari seminggu mesti jenguk pusat boling stadium Sultan Mizan sampai Maghrib pun berjemaah di surau stadium. Itu sebelum stadium runtuh. Sehari selepas stadium runtuh, beralih pula ke Astaka. Tapi tidak lah sekerap sepertimana main di stadium, kerana lanes agak terhad, cuma ada 10 lanes, dan orang yang nak main tersangatlah ramai. Jadi kalau nak main juga, kena lah beratur sampai nama dipanggil. Kadang-kadang, menunggu sampai 3 jam. Tak mengapalah, minat punya pasal nye pun!

Bila dah tak ada peluang main boling di Oslo, teringat juga kawan-kawan sepermainan dulu. Gambar kat bawah ni waktu main untuk tournament IPTA/S Terengganu di Astaka. Kerana minat juga (main tak pandai pun), beli bola dan kasut sendiri. Sewa-sewa tak main lah... Yang biasa sewa kasut kat bowling centre ni kupel (couple) yang sahaja nak abiskan masa dan duit. Haha... 

Dari kiri: Dani (nama glamer di pusat boling), Syed, Kz dan Amad

Waktu tournament IPTA/S Terengganu, kami dapat no.2. Biasalah, adat kami main.. kalau tak dapat no.2, dapat no.3 atau saguhati. No.1 langung tak pernah. Haha... Satu lagi gambar kat bawah, bersama piala, hamper dan wang tunai (50 hengget sorang!).

Bersama hamper, wang tunai dan piala

Kadang-kadang terasa nak main, tapi memandangkan kat sini tak ada geng yang boleh ajak, dan juga bola feveret dan kasut pun tak ada, so simpan je lah kan niatnya. Sekarang dah bertukar minat kepada main ski (alpint). Sangat menyeronokkan.. Next winter, inshaAllah main lagi sekiranya masih berpeluang. Bubye boling, aku dah jatuh cinta pada alpint ski.

No comments:

Post a Comment