Pages

Wednesday, August 29, 2012

Thesis

Di pagi Syawal yang ke-11, rasanya terselit sedikit rasa gembira bila menerima email daripada SV. 

Jiwa pun berkobar-kobar untuk meneruskan pengajian ini sehingga tamat.. inshaAllah sebelum penghujung September 2013.

Beliau cetuskan perancangan untuk tesis dan membayangkan aku boleh menyiapkan dan menjayakan PhD sebelum tempoh biasiswa berakhir.

Kalau benar perancangannya selari dengan ketetapan Allah, wah.. syukur benar begini!

Aku sudah menyiapkan kertas pertama. Kertas kedua dan ketiga hampir siap, hanya menunggu untuk dimurnikan sedikit lagi. Kertas keempat belum dimulakan lagi. Yang agak merisaukan, kertas terakhir ini aku terpaksa bekerja seorang diri, tidak lagi bersama SV mahupun co-SV. Namun, SV kelihatan positif.. 

"You should have a fourth paper, and you have shown talent and I want you to write your own!"

Kemudiannya, aku akan teruskan dengan menyediakan tesis PhD dan membentang hasil kajian. Mungkin hanya sedikit semangat daripada SV supaya aku terus bekerja keras dengan sepotong ayat..

"You are making very good progress, and everything goes (better than) planned!"

Mohon agar dipermudahkan perjalanan ini. Wassalam...


No comments:

Post a Comment