Pages

Tuesday, August 15, 2006

12 Ogos 2006

Konvokesyen Kustem Ke-4... Aku rasa dah dapat hadiah untuk diri sendiri pada tarikh keramat ni setelah berpenat lelah, berpeluh, berpening kepala menghasilkan tesis sarjana sains. Walau tesis ini bukan merupakan tesis terbaik, tapi aku berpuashati dengan hasil usaha aku. Mungkin hanya aku yang tahu apa aku buat dan macamana susah payahnya berpikir dalam menyusur galur perkembangan ilmu Allah. Idea tak datang semudah yang disangkakan. Kadang2 ia memerlukan ketenangan, mengambil masa dan nasib juga memainkan peranan. Aku tak pernah rasa putus asa dan insyaallah kalau ada rezeki mungkin lepas nie teringin juga sambung PhD. Kalau tak dapat di oversea, universiti tempatan pun okey. Bangga apa belajar di tempat sendiri.. dan kalau susah sangat aku sambung aja di KUSTEM. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat belajar.
Dalam sesi pertama hari konvo tu, seramai 3 graduan memperoleh PhD, 29 mendapat MSc dan lebih seribu memperoleh sarjana muda sains. Aku menjadi orang ke-8 menerima skrol. Mak aku bagitau masa nama aku disebut dia tepuk tangan.. Wah!! Terharunya aku.. Hadiah ini khas untuk mak dan ayah aku yang sudi datang ke majlis tersebut. Aku harap bile aku bergelar seorang doktor falsafah, mak dan ayah aku masih sudi datang ke majlis konvo nanti.
Yang paling utama patut terima penghargaan adalah seorang 'ehem2' aku.. Asmirah. Banyak yang dia dah tolong aku, banyak berkorban dan banyak terluka dengan perangai dan perbuatan aku. Aku nak sangat mintak maaf sebab dah banyak buat salah pada dia sebelum nie (harap dia baca nie..). Tapi sepanjang konvo nie, aku rasa aku bertambah rapat dengan dia.. bertambah baik dan lagi mesra... hahahaha.
Kepada kawan2 aku yang lain.. apok, kepeng, cibon, syam dan matmie, sokongan korang aku ucapkan terima kasih. Kepeng dan syam banyak tolong aku.. thanks yer. Lain kali kalu korang berjaya jgn lupa aku plak.

No comments:

Post a Comment