Pages

Wednesday, August 17, 2011

Sekadar adanya

Alhamdulillah, satu projek PhD hampir siap bermakna satu artikel sudah hampir dapat diterbitkan. Sudah pun diemailkan kepada penyelia minggu lepas dan semalam sudah dapat maklumbalasnya. Ada editing perlu dibuat (tak tahu sikit ke banyak) dan juga satu perkara perlu ditukar kaedahnya. Esok kena jumpa beliau untuk bincang berkenaan artikel tersebut. Artikel yang ini, corresponding author nya diri sendiri sebab penyelia dah minta untuk tukar nama letak kat depan: 'This is your paper and your name should appear first!'.

Dalam masa yang sama, projek kedua juga sudah dimulakan bermakna artikel kedua sedang diusahakan. Kalau artikel pertama banyak kepada analisis data selain mencadangkan kaedah baru, artikel kedua lebih berteori. Secara kasarnya, apa yang diminta untuk disiapkan sudah pun disiapkan hari ini. Entah betul entah tidak. Kertas ini juga sudah diemailkan kepada penyelia untuk disemak. Masih belum terima apa-apa jawapan.

Juga esei 8 mukasurat untuk subjek Science, ethics and Society sudah disenaraikan sebagai 'accepted essay'. Belum dapat keputusan rasmi dan masih menunggu. Masih terfikir bagaimana boleh siapkan satu philosophical essay yang bertajuk "Fuzzy logic: a potential change to a new paradigm" yang belum tentu tinggi falsafahnya.

Semoga semuanya dipermudahkan. Ameen..

3 comments:

  1. ganbatte dan omedetou :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Salam Ramadhan al mubarak & Salam Perkenalan
    Semoga dipermudahkan segala urusan.

    ReplyDelete