Pages

Thursday, July 07, 2011

Apa cerita di Vienna?

Alhamdulillah.. Syukran ya Allah, dah selamat sampai di Vienna, Austria untuk menghadiri konferens A Special Year on Financial Engineering for Energy and Commodity Risk Management and hedging of Commodity Derivatives. Bersama Markus dan Heidar (keduanya pelajar PhD tajaan UiO), kami sampai jam 4.12 pm di Airport Vienna (Wein), 6 Julai 2011. Kami mengambil City Airport Train (CAT) ke Hotel Alexander Wein yang mengambil masa 16 minit dengan membuat pertukaran train di Landstrabe untuk sampai di Spittelau. 

Setelah check in di Alexander Wein dan beberapa minit merehatkan diri, saya mengikut Markus dan Heidar ke downtown untuk mencari makanan bagi mengisi perut yang sangat kosong sejak di dalam train lagi. Ia mengambil masa beberapa minit untuk sampai di center of the city, dengan pemandangan bangunan yang sangat impressive di kiri dan kanan jalan. Agak malang kerana memang saya tidak bercadang untuk bawa kamera kerana ingatkan hendak makan sahaja. Banyak pemandangan yang harus saya potretkan dan sepatutnya kamera perlu dibawa ke mana-mana. Kami di city center sehingga jam 12.00 tengah malam, saya sudah mengantuk tetapi mereka masih hendak 'minum' lagi.

Hari ini hari pertama konferens, mula jam 9.00 pagi. Jadi, dah tak lama. Maka, saya beransur dulu dan saya akan update lagi dalam beberapa jam yang terdekat inshaAllah dengan gambar sekali. 

No comments:

Post a Comment