Pages

Sunday, November 26, 2006

Pagi yang menyenangkan

Pagi tadi bangun semayang subuh kol 6.40 pagi.. agak lewat juga. Lepas solat terus bersiap untuk berjoging kat Dataran Sejarah Ayer Keroh. Takde dalam plan pun untuk joging.. lagi pun dah lama betul tak joging. Kalau joging or release apa2 aku akan ke tempat ni (Dataran Ayer Keroh).. tak pernah ke tempat lain walau agak banyak la juga tempat2 menarik kat Melaka. Pantai Klebang boleh dikatakan menarik tapi bagi aku takde istimewanya pun dan taman Bukit Serindit tu mungkin sesuai untuk orang nak bercintan cintun.

Sampai kat dataran, rupanya ramai yang dah start berjoging termasuk Azman dan isteri (staf KYM) yang aku jumpa kat situ. Diaorang kuar awal lagi.. Aku kira dari rumah kat Bacang Jaya ke Dataran Sejarah tu ambik masa 15 minit. Mungkin rumah tempat aku tinggal ni jauh sikit kot. Warm up kejap pastu aku mula la berjoging.. Target untuk capai 5 round jer tapi aku buat lebih satu round supaya melepasi matlamat. Kadang-kadang baik letakkan matlamat yang sesuai supaya kita mampu buat lebih dari itu. Dah habis tu rasa puas sangat. Semua perasaan dah dibuang di tempat tu.. tensen, kecewa, sedih dan segalanya termasuk perasaan gembira dan suka. Balik rumah dah rasa lega.. itu sebab topik pagi ni aku tulis "Pagi yang menyenangkan".

Ada sebab kenapa aku suka lepak or buat aktiviti apa-apa kat Dataran Sejarah. Kalau ada yang tak tahu, dataran ni bersebelahan dengan Zoo Melaka. Zoo Melaka saja dah cukup banyak melakar sejarah buat semua orang termasuk aku... dan dataran itu lebih-lebih lagi lah. Ada satu pokok aku jadikan tempat berteduh kat situ dan dari bawah pokok tu aku akan melihat jam besar kat situ. Kalau nak tahu, boleh kira pokok tu daripada jam besar, sebelah kiri dan pokok kedua daripada depan... itu lah tempat aku selalu rehat. Dan kenapa pagi ni aku ke sana.. Hari ni Ahad, hujung minggu last aku di Melaka. Ini adalah hari terakhir aku menjenguk Dataran Sejarah tu.. Disebabkan lepas ni tak tahu bila boleh datang lagi, so baik aku spend sepagi cuti hujung minggu ni di situ. Lepas ni tak datang dah kot..

Korang yang baca ni mintak maap lah. Tak menarik langsung tapi blog ni mmg khusus untuk aku bercerita apa yang aku fikir nak cerita. Kalau bukan untuk berkongsi dengan korang pun, ini adalah untuk bacaan aku bila-bila masa nanti. Wassalam.

2 comments: