Pages

Friday, January 19, 2007

Aku menulis lagi...

Hari ni Jumaat, 19 Januari 2007 bersamaan 30 Zulhajjah 1427 jam 4.10 petang. Aku sekarang di ofis menyambung kerja-kerja menaip research paper yang terbengkalai pada petang semalam disebabkan menyahut panggilan bowling di TER. Hari ini adalah hari terakhir dalam tahun 1427 H dan esok umat Islam khususnya akan memulai tahun baru hijrah 1428. Lepas jumaat tadi diaorang umumkan untuk adakan solat hajat, doa akhir tahun dan doa awal tahun jam 7 petang di Masjid Jamek Gong Pak Jin. Member aku si Zul tanya nak pergi ke tak?? Aku macam malas nak pergi tapi tengok la kalau tetiba rajin plak petang nie.

Lepas sudah menaip tadi, terfikir nak post blog sebab dah lama takde benda baru dalam ni. Adik aku Iwan tu plak mesej untuk mintak support dia beli hp baru. Adoii... baru je keje nak masuk dua bulan adik aku tu dah mula mintak support. Gaji pun belum masuk lagi ni weii.. Aku bagitau la dalam sebulan dua ni aku sedang melangsaikan hutang aku. Tak banyak.. memang terpaksa pinjam untuk hidup sementara menunggu gaji masuk. Lepas langsai semua tu, kau nak pokaikan aku pun pokaikan lah. Aku ni memang jenis tak kisah dengan sape pun. Kalau boleh aku nak la senangkan orang tua aku kat kampung tu dulu. Diaorang pun nak gak rasa duit anak-anak ni.. Tapi Iwan, lepas bulan 3 nanti ko mintak la. Insyaallah aku bagi... Jangan risau. Hp sendiri pun tak sempat nak tukar.

Aku ucapkan salam maal hijrah kepada semua. Pada waktu ini teringat azam lama-lama. Ada yang dah tercapai dan ada yang belum. Kerjaya dah tercapai, kereta pun dah tercapai, insyaallah tengah cuba nak senangkan mak ayah dan family selain diri sendiri. Umur sekarang baru masuk 26 tahun. Masih muda remaja dan belum terfikir untuk kahwin. Ntah bila la nak kawin.. hehehe. Dah cakap dengan semua orang, tahun 2008 baru fikir pasal kawin. Tapi kalau dah Tuhan tetapkan jodoh awal, alhamdulillah. Terima seadanya...

Sekarang tengah chat dengan yj. Ntah kenapa tiba-tiba rasa sedih fikirkan pasal kawan.. kawan rapat dan amat baik. Tapi rasanya dah tak sanggup lagi nak melukai hati sesiapa. Rasa tak layak untuk berkawan dengan perempuan lagi. Taktau apa sebenarnya yang dicari dalam perhubungan. Sekadar msg, call, skype, ym untuk bertanya khabar dan menghilangkan rasa bosan. Mungkin tempat untuk menceritakan masalah dan tempat untuk menumpang ketenangan dan kebahagian. Wallahua'lam.

Sekarang dah tak kisah pasal awek. Dah takde awek, hidup rasa tenang. Mohd Bin Harun 7859 tu lah bini yang nak kena jaga.. Tenang memang cukup tenang tapi kadang-kadang rindu juga pada seseorang yang dah jadi milik orang lain. Dengar je lagu Samson tu dalam kereta boleh mengalir air mata. Hahaha... Jiwang betul! Tapi takpelah, turunkan ego sikit. Dia dah selamat, didoakan moga bahagia lah.

Keylah, cukup untuk kali ini. Nanti ada cite besh lagi aku post dalam nie. Wassalam.

1 comment:

  1. Anonymous8:50 AM

    askm w.b.t. lama tak kaco che im. mohd bin harun? hahaha...kalu free2 lehla jmpe che. bkn jauh sgt pun. satu negeri. kalu balik kb mst che lalu besut kn.

    ReplyDelete