Pages

Saturday, January 06, 2007

kawan

kawan...
bila rasa ingin menangis..
hubungilah aku..
bukan aku nak suruh kau berhenti menangis...
tapi mungkin aku boleh menangis bersamamu...

kawan...
jika terasa tiba2 nak melarikan diri...
jauh dari masalah...
hubungilahaku...
aku takkan suruh kau berhenti...
tapi..mungkin aku akan berlari bersama kau agar masalah kau boleh selesai...

kawan..
jika tiba2 kau ditinggalkan kekasihkau..
beritahulah aku..
aku tidak akan memaki hamun x-makwe/x-pakwe kau..
tapi..aku akan cuba buat kaucintai diri kau sendiri...

kawan..
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia..
beritahulah aku..
aku takkan buat kau benci kepada ibu bapa kau..
tapi..terimalah segala ketentuan Allah...

kawan..
jika kau kecewa dengan perkahwinan kau suatu hari nanti...
ceritalah pada aku..
aku takkan sebutnama perempuan/lelaki itu...
tetapi..cubalah jadi lelaki/wanita yanglebih soleh/solehah...

tetapi kawan...
jika suatu hari aku berdiam diri..
tidak membalas messagemu..
aku tidak angkat panggilan darimu...
hubungilah aku segera...
sebab waktu itu aku..
aku perlukan kau...
untuk mendoakan kesejahteraan aku...

3 comments:

  1. Anonymous1:15 PM

    askm w.b.t
    ape kabo?tak yah lah introduce sape. mst che im dah tau sapa anonymous. hehe. kym dihatiku. tapi skrg dah tak di hatiku sbb kita akan benti 18jan ni. mulanya benti sbb nak smbg master dan dapat partime tutor kat ukm. rupanya, ada rezki yang lebih baik. kita dpt guru mrsm besut. lapor diri 1Feb ni. syukur Alhamdulilah....

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:45 PM

    alhamdulillah anonymous.. syukur la pada Allah. bagus la dah dapat.. jadi orang tganu le skrg. abang plak camane?

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:15 AM

    hmm begitulah nmpknya.rezki di sana rupanya.dpt bakal suami pun org sana.bakal mentua dok sana. hehe.abg still kym.kalu ada rezki dia nak keje kat kl.almaklum, keadaan kym ni kan.kalu tak de halangan, awal bulan 6 bertunang. InsyaAllah...

    ReplyDelete